בלוג עצי פרי

כתבות נוספות
Please reload

פירות בחמישה צבעים לחיים בריאים

 

את שלל הצבעים והגוונים של הפירות שלנו מחלקים לחמישה צבעים:

אדום, כתום, ירוק, לבן וסגול.

 

לכל קבוצת צבע יש עוצמה בריאותית רבה. מומלץ לאכול בין 5-9 מנות פרי וירק ליום, ורצוי שיהיו מכל קבוצות הצבע. אנחנו ממליצים לכם לגדל לפחות חלק מהפירות שלכם בעצמכם..

 

הצבע האדום

הפיגמנט האדום ליקופן שנמצא בפירות האדומים הוא נוגד חמצון יעיל התורם להגנה מפני מחלות סרטן, לב, כלי דם ועוד.

 

רימון

הפרי עם הכתר הוא גם מלך בסגולותיו הבריאותיות.

הוא עשיר ברכיבים תזונתיים המסייעים בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם,

ויכול לסייע בהפחתת הסיכון למחלות. מקור לאשלגן, סיבים תזונתיים, ויטמין C, E ועוד.

רימון הוא עץ קטן ונשיר המתאים לגידול ברוב חלקי הארץ.

 

דובדבן מתוק (גודגדן)

בדומה לרימון, הסיבים התזונתיים הויטמינים שבו מסייעים בשמירה על בריאות כלי הדם והלב. מחקרים מראים שלדובדבנים המתוקים פעילות נוגדת חמצון ומונעת דלקת.

גודגדן הוא עץ נשיר ואוהב קור, לפירות אין הבשלה אחידה כך שאפשר ליהנות מהפרי לאורך זמן רב יותר, לעומת הדובדבנים שמבשילים בבת אחת.

 

תפוח אדום

מי לא מכיר את האמרה הידועה על התפוח שמרחיק את הרופא..

התפוח עשיר בסיבים תזונתיים התורמים להפחתת רמות הכולסטרול ולוויסות רמות הגלוקוז בדם, מקנה תחושת שובע ומסייע במניעת תהליכים סרטניים.

עץ נשיר בעל נוף גבוה וצר, פריחה לבנה ויפה.

 

גויאבה ורודה

אחד המקורות העשירים ביותר לויטמינים, סיבים תזונתיים וליקופן.

מחצי גויאבה ניתן לספק את מלוא המנה היומית המומלצת של ויטמין C.

עץ הגויאבה ירוק עד ובעל גזע יפה ומעוצב, גדל מהר והפירות שלו מבשילים בהדרגה.

עוד פירות אדומים: אשכולית אדומה, פיטנגו, פטל ועוד..

 

הצבע הכתום

פיגמנטים כתומים כגון בטא-קרוטן נמצאים במנגו, אפרסמון, משמש, אפרסק, תפוז ועוד,

והם ידועים בכוחם רב העוצמה להילחם בסרטן. הכתומים גם משמשים כמקור לוויטמין A החיוני לשמירה על תפקודה התקין של מערכת החיסון.

 

הדרים

תפוז וקלמנטינה, אשכולית, פומלה ולימון..מחקרים מצביעים על קשר בין צריכת הדרים תכופה להפחתת הסיכון לסרטן. ניתן למצוא בהם ויטמין C בשפע ועוד שלל מרכיבים היכולים לסייע בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם.

פירות ההדר גדלים על עץ ירוק עד וקל לגדלו ברוב חלקי הארץ, קיימים זנים רבים וגודל העץ משתנה מעץ קטן ועד בינוני.

 

מנגו

מתחת למעטה הטעם הנהדר שלו יש שפע של רכיבים תזונתיים: חומצה פולית התורמת למניעת מומים מולדים במערכת העצבים של העובר, אשלגן, ויטמין C, E ועוד.

עץ סובטרופי היכול להתאים גם כעץ צל. מאיה הוא הזן המוכר ביותר אך

קיימים מספר זנים טעימים במיוחד שאולי הפרי קצת פחות יפה.. אך הטעם הוא שקובע..

 

אפרסק ונקטרינה

הפירות העסיסיים האלו מכילים כמויות מתונות של הפיגמנטים הצהובים והכתומים.

הם דלים יחסית בקלוריות וכמו מרבית הפירות תכולת הנתרן בהם אפסית, מה שהופך אותם למקור אנרגיה כתום ומרענן. העץ הוא נשיר ובעל פריחה מרשימה במיוחד.

 

פפאיה

הפפאיה עשירה בליקופן, אותו פיגמנט אדום התורם לבריאות הלב והפחתת הסיכון לסרטן ומחלות נוספות. עשירה בוויטמין C ומהווה מקור לסיבים תזונתיים, מגנזיום, אשלגן ועוד.

עץ הפפאיה גדל  לגובה והוא בעל מראה טרופי ומיוחד.

 

הצבע הירוק

הקבוצה הירוקה עשירה בפיגמנט הירוק כלורופיל, בנוסף ניתן למצוא בהם ויטמינים, מגנזיום, אשלגן וכו' התורמים לחוזק העצם ולראייה תקינה.

 

אבוקדו

ירוק, טעים ומלא בריאות. יעיל במלחמה נגד שומני הדם ובטרשת העורקים.

עשיר באשלגן, ויטמינים, סיבים תזונתיים ובחומצות שומן חד-בלתי רוויות התורמות להפחתת רמות הכולסטרול בדם.

עץ סובטרופי גדול, יפה וירוק עד. קיימים זנים שונים המניבים בתקופות שונות ובשתילת הזנים הנכונים ניתן ליהנות מפרי האבוקדו לאורך תקופה ארוכה במיוחד.

 

תאנה

פרי מתוק ומלא בסיבים תזונתיים. שתי תאנים יספקו כ-20% ממנת הסיבים התזונתיים המומלצת ליום. מהווה מקור גם לויטמינים ומינראלים שונים.

עץ ארצישראלי נשיר הגדל בקלות ברוב חלקי הארץ, יפה לגידול בגינה כיוון שענפיו מפוסלים והעלים גדולים ויפים.

 

ענבים

מהווים מקור טוב לנוגדי חמצון התורמים להאטת תהליכי ההזדקנות והתפתחות מחלות,

קליפת הענב עשויה לסייע גם בהגנה מפני סרטן.

הענב הוא צמח מטפס הגדל בקצב מהיר, נשיר בחורף.

פירות ירוקים נוספים: אגס, קיווי והתפוח הירוק והמוכר.

 

הצבע הלבן

בקבוצה זו נכללים פירות טעימים ומיוחדים כגון הליצ'י, האנונה והפיג'ויה.

 

בננה

בננות הן מהמזונות העשירים ביותר באשלגן, מינרל החיוני לשמירה על לחץ דם בריא ולהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. בננה אחת מכילה כמות אשלגן הכפולה מכמות האשלגן שניתן למצוא בלחם, דגני בוקר וכו'.

הן מקנות תחושת שובע ועשירות בסיבים תזונתיים. בנוסף, הן מכילות סיבים תזונתיים

פרה-ביוטיים התורמים לעיכול תקין ולבריאות מערכת העיכול.

 

ליצ'י

פרי עשיר בוויטמין C, ויטמינים מקבוצה B, אשלגן וסיבים תזונתיים.

עץ בינוני בגודלו וירוק עד, המראה של עץ הליצ'י בתקופת הפרי הוא יפיפה ועמיד לחרקים אך  מושך אליו בני אדם שאוהבים מאוד את הפרי..

 

הצבע הסגול

שזיף סגול, תאנה סגולה, ענבים סגולים ועוד עשירים בפיגמנטים הסגולים אנתוציאנינים, 

נוגדי חמצון חזקים התורמים להאטת תהליכי הזדקנות, ובמיוחד הזדקנות המוח.

 

שזיף סגול

מהווה מקור טוב לוויטמין C , לסיבים תזונתיים ולוויטמין K. יש לו יכולת נוגדת חמצון גבוהה ונמצאים בו מרכיבים היכולים לסייע בהאטת תהליכי ההזדקנות.

עץ נשיר בעל פריחה מקסימה.

 

לסיכום,

עצי פרי תורמים לגינה שלנו יופי, ריחות, צבעים נפלאים, ומעל הכול תורמים לנו בריאות רבה ואושר רב –לקטוף ולאכול מהעצים הפרטיים שלכם..בתאבון J

 

Share on Facebook
Please reload

  • Facebook Social Icon
  • email
  • whatsapp
  • mobile-phone

© כול הזכויות שמורות לחברת "מניב פרי"